}

Saturday 20 February 2016

Berdebar wei

Ada pulak si Shamsul ni tanya aku berdebar ke tak nak tahu result. Aku memang macam ni hahah kat luaran memang tak nampak aku rasa apa2. Tapi dalam hati Allah je yang tahu macam mane perasaannya. Takut, seram, seriau, nak teriak, bercmpur baur jadi rojak perasaan. Selama ni aku dah berusaha bertungkus lumus sepanjang 2 tahun mengadap subjek killer and the final result will coming soon. Oh my , can I scream out loud now?? aaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.
Ya Allah, andai telah tertulis di Luh Mahfuz akan kegagalanku, maka Kau ubahlah menjadi berjaya. Tapi, jika Kau tidak izinkan, maka kau permudahkannlah segala urusan ku selepas ni dan tenang kan dan damaikanlah hati ku yang laghaa ini. 
Amin.

Usaha, Doa, Tawakkal.

Usaha. Kita dah usaha selama dua tahun kawan kawan. Dua tahun usaha nak menghadapi peperiksaan besar SPM. Jadi, In Sha Allah Allah nampak semua usaha kita tu. Amin.

Doa. Setiap kali lepas solat mesti kita doakan kejayaan kita nanti. Samada bersungguh atau tidak itu bergantung pada diri kita and samada dimakbulkan itu bergantung pada yang atas sana, Allah. Sebab dia akan cakap "Kun Fayakun".

Tawakkal. Selebihnya maka kita serahkan keputusan ini pada Allah je. Apa yang dapat semuanya takdir kita. Mana kita boleh melawan takdir Allah yang Maha Besar kan? Just accept it and think about Qada' and Qadar :)

Yang sangat berdebar,

No comments:

Post a Comment

Leave your cute positive words here...