}

Tuesday 16 February 2016

Ekonomi Merudum :(

Hai. Korang semua sihat? Ada tak yang terjebak dengan masalah ekonomi? Biasalahhh sekarang ni, 2016 tahun yang paling menakukan kan? Kena pulakk tahun ni aku akan melanjutkan pelajaran ke IPT fuhhh mencabar kot. Best nya orang yang dah lepas fasa ni kan, boleh terbang sana sini cari ilmu. Akhirnya, impian aku nak study oversea memang berkecai. But, who knows future, right? Walaupun angan-anganku melanjutkan pelajaran ke Australia terkubur, tetapi jauh di sudut hatiku aku masih mengharapkan miracle :) Amin. Ekonomi negara pon merosot apatah lagi ekonomi keluarga aku yang cuma ada berapa sen je ni. Kesian nya aku kat parents aku. Memang. Memang impian aku, aku nak study di IPTS, tapi apabila memikirkan parents ku yang kena bayar macam2 untuk tanggung aku dan adik beradik, hhmmm aku simpan saja niat tu. Memang. Memang macam2 benda aku rasa aku nak beli, nak iphone, nak laptop baru, nak ipad, nak kereta, nak buat braces. Tapi semua tu aku simpan dalam hati je lahh memandangkan tahun ni nak masuk U and umi abah mesti kena bayar macam2 untuk aku. Tambah pula biasiswa susah nak dapat sekarang ni. Memanglahhhh, without money is nothing :(





No comments:

Post a Comment

Leave your cute positive words here...